Психологічна служба в системі освіти - це сукупність закладів, установ, підрозділів і посад, що складають єдину систему, основу якої становлять фахівці у сфері практичної психології і соціальної
педагогіки: практичні психологи, соціальні педагоги, методисти, директори (завідувачі) навчально-методичних кабінетів психологічної служби.
Основною метою діяльності психологічної служби є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров'я і соціального благополуччя усіх його
учасників: вихованців, учнів, студентів, педагогічних і науково-педагогічних працівників.
Соціально-педагогічний патронаж спрямований на надання соціально-педагогічної допомоги соціально незахищеним категоріям вихованців, учнів і студентів з метою подолання ними життєвих труднощів та
підвищення їхнього соціального статусу.
Психологічна служба забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку вихованців, учнів і студентів, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних,
фізичних, статевих та інших індивідуальних особливостей, створення умов для саморозвитку та самовиховання, сприяє виконанню освітніх і виховних завдань навчальних закладів.
НАПРЯМКИ РОБОТИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА
у дошкільному навчальному закладі
Психодіагностика Головне завдання цього напряму полягає в оцінюванні психології та поведінки дітей і дорослих людей у системі освіти, складанні їх кваліфікованої психологічної характеристики, що базується на достовірних і надійних даних, отриманих у процесі психологічного дослідження
Психологічне консультування Містить:
• складання і точне формулювання психолого-педагогічних рекомендацій, що випливають із результатів проведеного психодіагностичного обстеження;
• проведення бесід з тими, хто потребує консультативної допомоги;
• роботу з вихователями й батьками, що виконується в межах психологічної просвіти
Психологічна просвіта полягає в:
• ознайомленні педагогів і батьків з головними закономірностями й умовами сприятливого психологічного розвитку дітей;
• роз’ясненні результатів психологічних досліджень;
• формуванні в педагогів і батьків потреби в психологічних знаннях, бажання використовувати їх у роботі зі школярами або в інтересах розвитку власної особистості;
• ознайомленні вихованців з основами самопізнання, самовиховання. Може проводитись у різноманітних формах: лекції, бесіди, семінару тощо
Профілактика Пов’язана з виконанням завдань запобіжного характеру, що попереджають настання небажаних психологічних наслідків у розвитку дитини, наприклад появу небажаних рис характеру
Психологічна корекція Передбачає здійснення безпосереднього впливу психолога на дитину або дорослого з метою виправлення наявних недоліків, зміни їх психології або поведінки.
Для цього психолог повинен володіти методами психокорекції: психотерапією, соціальне-психологічним тренінгом, аутотренінгом, уміти впливати на людину
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com