Робота практичного психолога в дошкільному закладі.

Психологічна служба в системі освіти - це сукупність закладів, установ, підрозділів і посад, що складають єдину систему, основу якої становлять фахівці у сфері практичної психології і соціальної педагогіки: практичні психологи, соціальні педагоги, методисти, директори (завідувачі) навчально-методичних кабінетів психологічної служби.
Основною метою діяльності психологічної служби є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров'я і соціального благополуччя усіх його учасників: вихованців, учнів, студентів, педагогічних і науково-педагогічних працівників.
Соціально-педагогічний патронаж спрямований на надання соціально-педагогічної допомоги соціально незахищеним категоріям вихованців, учнів і студентів з метою подолання ними життєвих труднощів та підвищення їхнього соціального статусу. 
Психологічна служба забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку вихованців, учнів і студентів, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, статевих та інших індивідуальних особливостей, створення умов для саморозвитку та самовиховання, сприяє виконанню освітніх і виховних завдань навчальних закладів.

 


НАПРЯМКИ РОБОТИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА
у дошкільному навчальному закладі

  Психодіагностика Головне завдання цього напряму полягає в оцінюванні психології та поведінки дітей і дорослих людей у системі освіти, складанні їх кваліфікованої   психологічної   характеристики,    що   базується    на достовірних і надійних даних, отриманих у процесі психологічного дослідження

Психологічне консультування Містить:

• складання і точне формулювання психолого-педагогічних рекомендацій, що випливають із результатів проведеного психодіагностичного обстеження;

 

• проведення бесід з тими, хто потребує консультативної допомоги;

 

• роботу з  вихователями  й  батьками,  що  виконується  в  межах психологічної просвіти

Психологічна просвіта полягає в:

• ознайомленні педагогів і батьків з головними закономірностями й умовами сприятливого психологічного розвитку дітей;

 

• роз’ясненні результатів психологічних досліджень;

 

• формуванні в педагогів і батьків потреби в психологічних знаннях, бажання використовувати їх у роботі зі школярами або в інтересах розвитку власної особистості;

 

• ознайомленні вихованців з основами самопізнання, самовиховання. Може проводитись у різноманітних формах: лекції, бесіди, семінару тощо

Профілактика Пов’язана   з    виконанням    завдань    запобіжного    характеру,    що попереджають настання небажаних психологічних наслідків у розвитку дитини, наприклад появу небажаних рис характеру

Психологічна корекція Передбачає здійснення безпосереднього впливу психолога на дитину або дорослого з метою виправлення наявних недоліків, зміни їх психології або поведінки.

Для   цього   психолог   повинен   володіти   методами   психокорекції: психотерапією,   соціальне-психологічним   тренінгом,   аутотренінгом, уміти впливати на людину