Гра «Кольорове настрій»

 

Мета: відстеження свого емоційного стану, настрою.

 

- Раз, два, три, чотири, п'ять - ми починаємо грати!

 

Зараз я навчу вас розфарбовувати свій настрій. Я відкрию вам такий секрет. Виявляється, кожне настрій має свій колір. Подивіться - у мене є різнокольорові картки. Ми розкладемо їх по колу. Вийшов цветик-восьмицветик - квітка настроїв. Кожна пелюстка - різний настрій:

 

червоний - бадьорий, активний настрій -

 

хочеться стрибати, бігати, грати в рухливі ігри;

 

жовтий - веселий настрій -

 

хочеться радіти всьому;

 

зелений - товариська настрій -

 

хочеться дружити з іншими дітьми, розмовляти і грати з ними;

 

синій - спокійний настрій -

 

хочеться спокійно погратися, послухати

 

цікаву книгу, подивитися у вікно;

 

малиновий - мені важко зрозуміти свій настрій, і не дуже хороше, і не надто погане;

 

сірий - нудне настрій -

 

не знаю чим зайнятися;

 

коричневий - сердите настрій -

 

я злюся, я ображений;

 

чорний - сумний настрій -

 

мені сумно, я засмучений.

 

- Ми відправимо клубочок по колу і кожен з вас скаже, якого кольору зараз його настрій. Я почну, а ви продовжите.

 

Діти позначають кольором свій настрій.

 

- Спасибі, мені дуже приємно, що у багатьох з вас зараз гарний настрій. А тим дітям, у кого воно не дуже добре, ми зараз допоможемо.

 

 

 

Гра «Радісна пісенька»

 

Мета: позитивний настрій, розвиток почуття єдності

 

- У мене в руках клубок. Я зараз обмотаю нитку навколо пальця і передам клубочок своєму сусідові праворуч Дімі і заспіваю пісеньку про те, як я рада його бачити - «Я дуже рада, що Діма в групі є...».

 

Хто клубочок отримує, обмотує нитку навколо пальця і передає його наступному, що сидить праворуч від нього дитині і ми разом (всі, у кого в руках нитка) співаємо йому радісну пісеньку. І так, доки клубок не повернеться до мене. Відмінно!

 

- Клубочок до мене повернувся, він пробіг по колу і всіх нас поєднав. Наша дружба стала ще міцнішою, а настрій покращився.

 

 

 

Танцювальна терапія.

 

Мета: зміна емоційного стану музичними засобами, емоційна розрядка, зближення дітей, розвиток уваги, межполушарного взаємодії.

 

- Музичні рухи підвищують настрій.

 

Колись нам сумувати - будемо дружно танцювати.

 

- Коли зазвучить приспів, ми будемо дружно крокувати по колу, а коли почуємо мелодію куплету - швидко знайдемо собі пару і будемо плескати один одному по рукам (двома руками, правою та лівою рукою почергово).

 

Звучить пісня «Разом весело крокувати» (муз. В.Шаинского, сл. М.Матусовского.)

 

Діти утворюють коло, а потім самостійні пари і танцюють під музику.

 

 

 

Вправа на релаксацію.

 

Мета: навчання методам саморегуляції, зняття психоемоційного напруження.

 

- Радісного настрою допомагає розслаблення.

 

Сядьте зручніше. Витягніться і розслабтеся. Закрийте очі, погладьте себе по голові і скажіть собі: «Я дуже хороший» або «Я дуже хороша».

 

Уявіть собі чудове сонячне ранок. Ви знаходитесь біля тихого прекрасного озера. Ледь чутно ваше дихання. Вдих-видих. Яскраво світить сонце, і ви відчуваєте себе все краще і краще. Ви відчуваєте, як сонячні промені зігрівають вас. Ви абсолютно спокійні. Світить сонце, повітря чисте і прозоре. Всім тілом ви відчуваєте тепло сонця. Ви спокійні і нерухомі. Ви відчуваєте себе спокійним і щасливим. Ви насолоджуєтеся спокоєм і сонячним теплом. Ви відпочиваєте... Вдих-видих. А тепер відкрийте очі. Потяглися, посміхнулися і прокинулися. Ви добре відпочили, у вас бадьорий і веселий настрій і приємні відчуття не залишать вас протягом всього дня.

 

 

 

Арт-терапевтичне вправа «Чудесний край»

 

Мета: висловлення почуттів та емоцій через спільну образотворчу діяльність, згуртування дитячого колективу.

 

- А зараз давайте разом

 

Намалюємо край чудовий.

 

Дітям пропонується виконати спільний малюнок на великому аркуші паперу, який стелеться прямо на підлозі. Тема малюнка «Чудесний край». Попередньо на аркуші малюються деталі і невеликі лінії. Діти домальовують незакінчені зображення, «перетворюють» їх під що завгодно. Спільне малювання супроводжується звуками природи.